Gepost door: myroadmap | augustus 9, 2010

Gewikt en gewogen

De meeste vrouwen zeuren erover, dus ik uiteraard ook: die paar kilootjes liefde die er onvermijdelijk bijkomen als je gaat samenwonen. Ik heb er elk jaar ongeveer eentje bijgekregen. De dessertmodule aan de hotelschool heeft er natuurlijk ook geen goed aan gedaan. Dus, na maanden van zelfbeklag en excuses en een paar mislukte dieetpogingen heb ik mezelf verrast: ik ben beginnen sporten. Na 7 weken rigoureus fitnessen is het tijd voor een tussenstand. 

Mijn eerste Girl Geek Dinner deze winter was meteen bingo: een behoorlijk appetijtelijke kok van de Weight Watchers kwam een kookdemo geven en in de goodie bags zat alles om te beginnen lijnen. De nieuwe ProPoints formule was verbeterd ten opzichte van de vorige en je mag in verhouding zelfs meer eten. Onbeperkt fruit en groenten, maar voor al de rest tikken de puntjes snel aan. Een boekje met recepten een puntengids en ik was vertrokken. En ik was gemotiveerd! De eerste drie dagen heb ik puntjes geteld en alles netjes bijgehouden, maar er ging geen grammetje af. Het probleem: de receptengids gaat ervan uit dat je een culinaire idioot bent (tomatensoep met stukjes zwanworst? Niet zwanzen, é!) en je mag drie keer per dag koolhydraten eten. Hoogstwaarschijnlijk heb ik gewoon geen geduld, maar ik kreeg er snel genoeg van.

Van “Je bent toch goed zoals je bent”, tot “Ben je nu helemaal zot geworden?! en “Maaltijdvervangers, zo’n chemische brol!” de shakes en repen van Herbalife lokten nogal, euh, hevige reacties uit. Het leek best te werken, maar die Herbalife verkopers lijken wel uit een sekte te komen en ik heb teveel Jambers en Telefacts gezien om daar niet voor op m’n hoede te zijn. Bovendien kreeg ik hartkloppingen van de Thermo Complete vezelpillen, dus dat kan niet gezond zijn. En hoe graag ik ook een beetje wil afvallen, dat was erover. Geen Herbalife voor mij, bedankt.

Al die diëten halen weinig uit als je 8u per dag op een stoel zit en liever speculaasjes bakt dan cardiotraining te volgen. Mijn verwachtingen waren hooggespannen toen ik begon te fitnessen. Drie keer per week bewegen moet wel helpen, toch? Over twee weken mag ik nog eens op de weegschaal staan om te kijken of toch een paar van de kilo’s vet zijn omgezet naar spieren. En de fiets zal uitwijzen of ik fitter ben. Een beetje spannend, eigenlijk.

Nu kreeg ik vandaag een grote doos ‘BCM Startpakket’ toegestuurd: eerst twee dagen cold turkey met shakes en daarna gewoon één gekookte (lichte)maaltijd, een reep of shake en geen tussendoortjes. Het grootste voordeel is dat deze producten een lage chemische index hebben en er ook hartige dingen beschikbaar zijn. Zal het helpen? We zullen zien!


Plaats een reactie

Categorieën